Sprzedajemy nieruchomość

image Jeśli zdecydujemy się na sprzedaż danej nieruchomości, z rozmaitych względów np. w przypadku przeprowadzki do innego miasta, czy kraju, przede wszystkim będziemy musieli dać ogłoszenie sprzedażowe. Może się to odbyć, jak najbardziej na łamach internetu lub za pomocą mediów: telewizji, radia, prasy. Jest to początek, który może bardzo szybko przynieść skutki, jeśli nasza propozycja nieruchomości trafi w gusta kupców, i będzie na tyle okazjonalna, ze chętnych nie będzie na nią brakowało. Oczywiście decydując się na sprzedaż nieruchomości z rynku wtórnego powinniśmy mieć świadomość, że jego wartość nie będzie tak wysoka, jak w przypadku, kiedy budynek, mieszkanie lub lokal byłby nowy. Najlepszym rozwiązaniem w tej sprawie będzie poradzenie się rzeczoznawcy. W przypadku sprzedaży nieruchomości taka informacja powinna wpłynąć do odpowiedniego organu zarządzającego np. Urzędu Miasta. Sprzedajemy nieruchomość osobom zainteresowanym kupnem, które są w stanie zapłacić za nią tyle, ile rzeczywiście jest warta.

Możliwość komentowania jest wyłączona.



Szukaj

Kalendarz

    Lipiec 2018
    P W Ś C P S N
    « Lis    
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  

Budownictwo

    Swego czasu w Polsce niezwykle trudno było znaleźć firmę budowlaną lub remontową, która jednocześnie nie ogłaszałaby się jako firma rodzinna, działająca od pokoleń i tym samym gwarantująca jednolitą jakość usług. Dzisiaj sytuacja ta się właściwie nie zmienia – tyle że firmy przestają być już w pełni rodzinne, za to wypełnione znajomymi znajomych i przyjaciółmi przyjaciół, szukającymi pracy po znajomości. Nie zmienia to jednak faktu, że budownictwo wciąż pozostaje w naszym kraju branżą kojarzoną z typową rodzinną tradycją. Wiele ogromnych, ogólnopolskich spółek budowlano-remontowych zaczynało właśnie od bycia małymi, rodzinnymi firmami działającymi wyłącznie na lokalnym rynku. Rosnące zapotrzebowanie na usługi budowlane sprawiło zaś, że firmy takie zaczęły pozyskiwać klientów z zewnątrz, spoza miast i regionów, w której do tej pory funkcjonowały.
    Z czasem zakres działalności rodzinnych firm również się zmieniał: zajmowały się dodatkowo remontowaniem domów, wymianą przeróżnych instalacji czy doradztwem w zakresie aranżacji, a coraz częściej ich domeną było również wykańczanie wnętrz. Rodzinne firmy szybko pięły się w górę budowlanego rynku głównie za sprawą swojej ogromnej dyspozycyjności – imały się każdych prac i każdych zleceń, aby tylko zaistnieć wśród rosnącej i pojawiającej się z każdej strony konkurencji. Współczesna architektura budowlana znacznie ukróciła jednak możliwości małym firmom, które nie tylko nie mają wystarczających środków na realizację niektórych projektów, ale nie posiadają również odpowiedniego zaplecza technicznego i technologicznego. Nowoczesne przemiany w budownictwie sprawiły, że firmy rodzinne ponownie zmuszone zostały do powrotu na swój regionalny i lokalny rynek i świadczenie swoich usług wyłącznie w ograniczonym zakresie. Taka sytuacja w żaden sposób nie pomaga w rozwoju rodzinnej firmy budowlanej. Wręcz przeciwnie, znacznie ją hamuje, a w wielu przypadkach nawet cofa, co z kolei okazuje się poważnym ciosem dla całego rynku nieruchomości, na którym wymiera konkurencja i który staje się coraz bardziej zmonopolizowany przez największe spółki developerskie.